Pr. Mihai Valică: Obligativitatea folosirii Pasapoartelor Biometrice in UE pentru cetatenii Republicii Moldova, si nu numai, este ilegala, conform unei Hotarari a Curtii Europene de Justitie | Ziaristi Online

Pr. Mihai Valică: Obligativitatea folosirii Pasapoartelor Biometrice in UE pentru cetatenii Republicii Moldova, si nu numai, este ilegala, conform unei Hotarari a Curtii Europene de Justitie

Ghid pentru cetatenii Republicii Moldova - UE - Schengen - Pasapoarte Biometrice

Ştiri vitale pentru români, tratate cu tăcere perpetuă

de Pr. Mihai Valică

Atât media civilă, cât şi cea bisericească, cu mici excepţii, tace vinovată, în continuare, atunci când este vorba, despre chestiuni vitale, privind apărarea demnităţii persoanei umane sau a poporului român.

Recent, Curtea Europeană de Justiţie, a emis o hotărâre importantă, referitoare la legislaţia europeană, privind protecţia datelor personale, şi impune ţărilor, care au acceptat tehnologia biometrică fără graniţe, o revizuire a legislaţiei respective.

Iată hotărârea CEJ:

Justiția europeană impune o revizuire a legislației europene privind datele personale” marţi, 8 Apr 2014, 19:35, în:

http://www.agerpres.ro/externe/2014/04/08/justitia-europeana-impune-o-revizuire-a-legislatiei-europene-privind-datele-personale-19-35-34.

„Justiția europeană a impus marți o revizuire a legislației europene privind păstrarea datelor cu caracter personal utilizate în lupta împotriva crimei organizate și a terorismului, considerată necesară însă disproporționată și prea intruzivă, informează AFP.

Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a declarat ‘invalidă‘ directiva privind păstrarea datelor cu caracter personal, estimând că ‘reprezintă o ingerință de o amploare și gravitate particulară în drepturile fundamentale privind respectarea vieții private și protecția datelor cu caracter personal‘ și a cerut ca ‘această ingerință să fie limitată la minimul necesar‘. Tehnologia RFID nu se justifică, privitor la persoana umană!

CEJ consideră însă că ‘păstrarea datelor în vederea eventualei lor transmiteri către autoritățile naționale competente răspunde de fapt unui obiectiv de interes general, și anume luptei împotriva formelor grave de criminalitate și siguranței publice’.

Comisarul european pentru afaceri interne, Cecilia Malmstrom, lucrează la o reformă a acestei legislații, însă ea a așteptat decizia Curții pentru a-și direcționa propunerile. ‘Salut clarificarea oferită de Curtea de Justiție (…), în conformitate cu evaluarea critică făcută de Comisie’, a afirmat Malmstrom pe contul său Twitter.

CEJ a fost sesizată de Înalta Curte irlandeză și de Curtea Constituțională austriacă pentru a decide dacă această legislație încalcă sau nu drepturile fundamentale protejate de tratatele UE.

În concluziile sale, avocatul general al Curții, Pedro Cruz Villalon, a declarat legea invalidă și a invitat statele UE să ia măsurile necesare pentru a remedia această situație. (AGERPRES/(AS — autor: Mihaela Moise, editor: Tudor Martalogu).

Această hotărâre a Curţii Europene de Justiţie, chiar dacă vine, pentru unii, prea târziu, arată totuşi că regretatul IPS Bartolomeu Anania şi Sinodul local de la Cluj, precum şi alte Biserici naţionale locale, alţi teologi, duhovnici şi creştini responsabili au reacţionat corect, din toate punctele de vedere ale vieţii comunitare, împotriva experimentului, numit generic tehnologia biometrică, impusă persoanei umane.

Pentru a vedea clarviziunea unui Mitropolit demn şi luptător pentru neam şi Biserică, vă reamintesc hotărârea Sinodului mitropolitan de la Cluj, cu scopul de a o compara cu hotărârea CEJ, de mai sus:

Sinodul Mitropolitan al Clujului, Albei, Crişanei şi Maramureşului se pronunță împotriva cipurilor și a pașapoartelor biometrice în şedinţa din 19 februarie 2009 (http://theologhia.wordpress.com/2009/02/19/sinodul-mitropolitan-al-clujului-albei-crisanei-si-maramuresului-se-pronunta-impotriva-cipurilor-si-a-pasapoartelor-biometrice).

“Sinodul Mitropolitan al Clujului, Albei, Crişanei şi Maramureşului, luând act de reacţiile unor medii monahale şi teologice faţă de introducerea sistemului de supraveghere biometrică în România, consideră că acestea sunt îndreptăţite, ele urmând însă să fie supuse unor analize şi nuanţări, atât la nivelul Sinoadelor locale cât şi la acela al Sfântului Sinod plenar.

Oficial, semnalul a fost dat prin Hotărârea de Guvern nr. 557 din 26 aprilie 2006 privitoare la introducerea paşapoartelor electronice, în care sunt stocate datele biometrice ale persoanei, adică imaginea facială, impresiunea digitală, precum şi alte elemente de identificare.

Mai mult, deşi Hotărârea îi priveşte pe toţi cetăţenii României, ea nu a fost precedată de o dezbatere publică, aşa cum s-ar fi cuvenit într-o ţară democratică.

Pentru 1 ianuarie 2011 este programată introducerea noilor cărţi electronice de identitate cu cip. Acesta are forma şi dimensiunea unei aşchiuţe în care se stochează datele biometrice ale unei persoane; el poate fi implantat nu doar într-un act de identitate (buletin, paşaport, card comercial sau sanitar), ci şi în corpul uman, sub pielea palmei, a unui deget sau a cefei, iar conţinutul său poate fi citit de la distanţă şi de către oricine, cu ajutorul unui calculator sau a unui aparat de receptare anume construit. Nu există nici o lege naţională sau internaţională care să garanteze discreţia sau securitatea absolută a datelor înscrise în cip, acestea fiind, practic, la dispoziţia oricărui factor instituţional sau privat şi constituind un sistem de supraveghere a cetăţenilor pe toată durata vieţii lor, şi chiar după moarte.

Argumentul că acest sistem de supraveghere contribuie la identificarea şi urmărirea delicvenţilor constituie o ofensă la adresa întregului popor român, care nu poate fi tratat ca o bandă de infractori.

Dimpotrivă, acest sistem de supraveghere e un atentat la libertatea şi intimitatea oamenilor, drepturi consfinţite nu numai de legile civile, ci şi de normele religioase. E ca şi cum un duhovnic ar divulga secretul spovedaniei, fapt aspru pedepsit în rânduielile bisericeşti, dar cu drept de cetăţenie în sistemul transparenţei fără perdea. Biometria nu numai că nu o sancţionează, dar, dimpotrivă, o legiferează, omul fiind tratat nu ca făptură a lui Dumnezeu, înzestrată cu suflet, inteligenţă şi libertate.

În concluzie, facem un apel către Domnul Traian Băsescu, Preşedintele României şi garantul respectării Constituţiei, să facă tot ceea ce îi stă în putinţă spre a-i asigura cetăţeanului român dreptul la libertate şi viaţă particulară, în consens cu principiile convieţuirii sociale“.

În acelaşi consens şi-au exprimat poziţia şi celelalte sinoade ale bisericilor Ortodoxe surori, excepţie făcând doar Sf. Sinod al BOR (Vezi Comunicatul din 25.02.2009 al Patriarhiei Române).

Forurile civice precum şi instituţiile specializate în folosirea tehnologiei biometrice au arătat concret pericolele folosirii cipului RFID în viaţa oamenilor (Vezi Cristian COBELI şi Mihai VALICĂ, „Cipurile RFID- Quo Vadis?“, în: Dictatura Biometrică. Cipul controlului total – PDF, Botoşani, 2009, pp. 98-149).

De maximă importanţă este raportul CIA, făcut la cererea Academiei de Ştiinţă USA despre cip: în octombrie 2010 a apărut un raport de 182 de pagini, privind dezvoltarea tehnologiei de baza a “erei tehnotronice”, editat sub egida Academiei Naţionale de Știinţă a SUA (intitulat “Recunoașterea Biometrică – Provocări și Oportunități” , ed. de Joseph N. Pato și Lynette I. Millett de la Whither Biometrics Committee al National Research Council), în care, se constată unanim de către instituțiile abilitate, (de ex.Consiliul Național de Cercetare al SUA -US National Research Council), CIA, Ministerul Securității Naționale al SUA (Department of Homeland Security) și Agenția de Proiecte pentru Cercetare Avansată în Apărare (Defense Advanced Research Projects Agency – DARPA) – inventatoarea Internetului), că biometria ramâne de “natură probabilistică” și sub spectrul “inevitabil al incertitudinii și riscului erorilor”, și “inerent supusă greșelii”. (Vezi pe larg PDF-ul în engleză, în: http://roncea.ro/wp-content/uploads/2010/10/Raport-CIA-DARPA-DHS-Biometric-RFID-Systems.pdf).

Despre toate aceste atitudini ştiinţifice internaţionale de maximă importanţă, am adus la cunoştinţă, atât autorităţilor civile, cât şi celor bisericeşti, prin diverse cărţi, studii şi articole, însă, fără nici un rezultat, ba dimpotrivă am primit comunicate de presă patriarhale publice, că tulbur liniştea Bisericii împreună cu părintele Justin, şi apoi mi-au interzis, să mai predau la secţia de Teologie Ortodoxă de la Iaşi, numită Biserica azi. Istorie şi actualitate, tocmai despre problemele actuale ale Bisercii şi ale demnităţii umane.

Probabil, dacă aş fi predat despre ecumenismul perdant şi alinierea la mondialismul ocult, adică despre des-bisericire, nu ar fi fost nici o problemă, deoarece era totul după porunca lui Mamona.

Sunt pentru mondializare transparentă, deoarece Ortodoxia este globală, mondială, deci ecumenică, în sensul ecumenicităţii ei, pentru că se adresează întregii lumi, dar nu sunt pentru o globalizare netransparentă şi ocultă, partinică şi lipsită de demnitate, care mutilează persoana umană, de dragul unei himere.

Personal, nu mi-am făcut iluzii, deoarece mi-am zis în sinea mea că, dacă nu s-a ţinut cont de o hotărâre a unui sinod local ca cel de la Cluj, condus de marele Mitropolit Bartolomeu, cum vor ţine cont de ceea ce spun sau scriu eu?

În acest context am câteva dileme pastorale şi bioetice:

1. De ce au voie să intre în UE fără vize, doar cetăţenii români (basarabeni, din Republica Moldova – n. red), care au paşaport biometric, iar celor cu paşaport normal, nu li se permite intrarea? Nu este acest lucru o discriminare tehnologică, creeată de o lege, care a fost deja declarată de Curtea Europeană de Justiţie, ca “lege invalidă și a invitat statele UE să ia măsurile necesare pentru a remedia această situație”?

2. De unde această frică de puterea lumească, din partea unor responsabili laici şi eclesiali? Dacă ei nu vor să ne apere, demnitatea persoanei, măcar etic, prin luarea de atitudine morală, faţă de unele legi, care ne umilesc, cum mai putem noi, să avem încredere în ce vor hotărî ei, la nivel legislativ, sau la sinodul pan-ortodox, care se va ţine în 2016 la Constantinopol? Nu credeţi că o întîlnire pan-ortodoxă ar fi necesară la Moscova sau la Kiev, sau chiar Bucureşti pentru a evita un război între ortodocşi?

3. Acum când războiul bate la uşă, generat de două ţări ortodoxe, manipulate globalist de forţele oculte, Sinoadele naţionale ale Rusiei şi ale Ucrainei, şi numai, în loc să se adune sinodal în jurul lui Iisus Hristos, şi să cheme toate Bisericile naţionale ortodoxe surori, pentru a găsi împreună soluţii paşnice, ele se adună separat şi fratricid lângă Ana şi Caiafa, în jurul lui Irod şi a lui Pilat, pentru a se acuza, ameninţa şi jigni reciproc. Oare să fi devenit pan-ortodoxia, între timp, pan-slavism, sau pan-nationalism ieftin, sau pan-mamonism actual, înlocuind pe Hristos şi dreapta credinţă cu puterea lumească şi cu mamona? Sper să nu fie aşa!

În acest context, să ne amintim ce ne îndeamnă Sf. Ap. Pavel: “[…] să nu dormim ca şi ceilalţi, ci să priveghem şi să fim treji întru toate!” (1 Tes. 5, 6).

Pr. Mihai VALICĂ

Redactia Ziaristi Online regreta ca unii colaboratori ai Pr. Mihai Valica, cum ar fi un personaj exclus din lumea manastireasca si un fost puscarias, au ales sa foloseasca acest text pentru a ataca Biserica Ortodoxa Romana. Nu BOR face legile in Romania. Desigur, este de datoria Sfantului Sinod sa apere Biserica. Dar Biserica suntem noi si noi la randul nostru avem datoria sa aparam Biserica Nationala, aparandu-ne astfel chiar pe noi. Asa cum avem si datoria sa ne rugam si pentru cei buni si pentru cei mai putin buni din ea, si pentru cei mari si pentru cei mici si chiar si pentru cei ce degeaba fac umbra pamantului sau, chiar mai rau, fac sa miroasa pamantul de sub ei. Nu in ultimul rand atragem atentia ca si structurile militare organizate bisericesc din Rasaritul Romaniei, preferate de colaboratorii Pr. Mihai Valica, nu au zadarnicit cu nici un chip deciziile Guvernelor sub care functioneaza, atat cetatenii Federatiei Ruse cat si cetatenii Republicii Moldova sai ai Ucrainei fiind obligati sa foloseasca Pasapoarte Biometrice, in UE ca si in spatiul CSI. De asemenea, nici cetatenii Greciei ortodoxe nu au reusit sa schimbe cu nimic situatia Pasapoartelor Biometrice, devenite obligatorii in ciuda pozitiei Bisericii si a unor manifestatii masive, altfel obisnuite la Atena. Alte state ortodoxe, ca Georgia, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Cipru, se aliniaza fara drept de apel in randul statelor cu Pasapoarte Biometrice obligatorii. De bine, de rau, gratie campaniei Parintelui Justin Parvu si a Bisericii Ortodoxe Romane, Romania este singura tara din UE dar si din intregul spatiu european ortodox care permite, inca, existenta si folosinta unor pasapoarte temporare normale, non-biometrice. Orice atac la BOR nu face decat sa slabeasca posibila unitate care ar mai putea sa ne tina liberi in fata tavalugului antiortodox si anticrestin mondial.

2 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cod de verificare * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.