Civic Media anunta ca se va opune prin toate mijloacele legale cardurilor de identitate electronice cu date biometrice, obligatorii de la 1 ianuarie 2013 | Ziaristi Online

Civic Media anunta ca se va opune prin toate mijloacele legale cardurilor de identitate electronice cu date biometrice, obligatorii de la 1 ianuarie 2013

Asociatia Civic Media a anuntat astazi, printr-un comunicat, ca se va opune prin toate mijloacele legale introducerii in Romania, cu nota de obligativitate, a cardurilor de identitate electronice cu date biometrice, incepand de la 1 ianuarie 2013. Civic Media atrage atentia ca cerinta autoritatilor incalca grosolan drepturile universale ale omului si Constitutia Romaniei, dupa cum au mai aratat de altfel reprezentantii asociatiei in dezbateri publice si adresari catre Ministerul de Interne si alte instante de stat. Cardul de identitate cu cip RFID, in care sunt stocate date personale, amprente si scanari faciale si oculare care pot fi citite de la distanta, impreuna cu asa-zisul Card de Sanatate similar, se constituie intr-un afront la libertatea individuala, acceptarea acestuia fiind un pas inapoi spre un stat politienesc cu un regim totalitarist de tip comunist sau fascist. De aici si pana la transformarea corpului uman intr-un card de credit nu mai e decat un pas.

Potrivit Asociatiei Civic Media, normele actului incalca dreptul la credinta si respectarea ei si dreptul la viata privata. In campania impotriva impunerii Pasapoartelor electronice, reprezentantii asociatiei au reusit, impreuna cu alte foruri ale societatii civile crestine, sa obtina posibilitatea emiterii unui Pasaport temporar, fara cip electronic, pe criteriul respectarii convingerilor religioase. Civic Media considera ca autoritatile de la Bruxelles cat si, mai ales, reprezentantii statului roman, a caror menire este sa-si apere si respecte cetatenii, trebuie sa tina cont de specificul national, si anume acela ca romanii sunt cel mai credincios popor al Uniunii Europene si a treia cea mai credincioasa natiune crestina din lume, conform Indexului Global al Religiei – Raportul WIN-Gallup International pe 2012.

Ca atare, Asociatia Civic Media se arata convinsa ca milioane de romani vor refuza acceptarea de carduri de identitate electronice cu date biometrice care incalca atat intimitatea cat si, mai ales, convingerile noastre religioase. Este vorba de milioane de romani platitori de taxe si cu drept de vot de care autoritatile trebuie sa tina seama. Indiferent de presiunile guvernamentale, romanii vor putea contesta actul, atat in instantele romanesti cat si inclusiv la CEDO, unde s-a mai dat dreptate crestinilor in fata intentiilor de discrimare pe considerente ateiste si anti-crestine (cazul Icoanelor din Scoli).  Asociatia Civic Media avertizeaza autoritatile ca nu au tinut cont nici de factorii enuntati mai sus nici de obiectiile formulate la aceasta lege de reprezentantii societatii civile la dezbaterea publica din data de 20 august 2010 (!), ceea ce constituie in sine un act cu anti-democratic cu iz totalitarist.

Avertismentele Sfintilor Parinti, de la Parintii Petroniu de la Athos si Ioanichie de la Sihastria la Parintele Justin

Parintele Justin Parvu despre Dictatura Biometrica de VictoRoncea

Istoricul respingerii actelor de identitate electronice in Romania porneste de la avertismentele Parintelui Ioanichie Balan de la manastirea Sihastria, confidentul marelui duhovnic al Ortodoxiei Ilie Cleopa, care a multiplicat Apelul profetic al Părintelui Petroniu Tănase – Stareţul Schitului Românesc Prodromu de la Sfântul Munte Athos inca din 1993 si se intemeiaza pe Apelul categoric formalat de Parintele Justin Parvu de la Manastirea Petru Voda, preot voluntar pe Frontul de Est si fost detinut politic 16 ani, supranumit Duhovnicul Neamului, formulat in data de 14 ianuarie 2009. O Petitie Online care a preluat Apelul Parintelui Justin la data respectiva a strans rapid peste 20.000 de semnatari. Ulterior, crezand ca presedintele Romaniei o sa respecte Legea Referendumului, Administratiei Prezidentiale i s-a inaintat o Petitie scrisa, contrasemnata de 1.000.000 de romani, cu toate datele lor de identificare si semnatururile in original, Petitie ramasa fara nici un raspuns.

“Însemnarea oamenilor, ca pe vite, este primul pas al unor alte măsuri luate pentru controlul absolut al ființei umane”, se afirma in Apelul Parintelui Justin de la Petru Voda. Asociatia Civic Media si Fundatia Petru Voda au publicat in cursul anului 2009 lucrarea-avertisment “Dictatura Biometrica”, in a carui Cuvant Inainte Parintele Justin se adreseaza tuturor romanilor: “Ştiu că nu este uşor; am ajuns fii vlăguiți ai acestui neam mult obidit, mult încercat şi mult prea trădat. Acum, peste românii noştri, vin şi greutățile acestea financiare şi toate necazurile şi ne vindem şi pe un blid de linte.(…) Astăzi se uită în curțile europene pline de vile şi de cuvinte moarte şi participă la ferecarea valorilor noastre ortodoxe şi româneşti, la ferecarea credinței şi a tot ce a mai rămas frumos pe plaiurile noastre mioritice”, arata Parintele Justin. “De aceea, îndemn prin aceste rânduri, ca fiecare creştin să intre în arena cu fiare, cu fruntea ațintită senină către Hristos! Să fim mereu într-o trezvie deplină, în curtea aceasta a ortodoxiei noastre, a Bisericii noastre şi să se  găsească fiecare pe poziția de a fi cu adevărat un ucenic al lui Hristos”, indeamna Parintele Justin. La OrtodoxMedia puteti asculta mai multe luari de pozitie de la Conferinta “Dictatura si Martiraj” organziata la Facultatea de Drept cu ocazia lansarii lucrarii “Dictatura Biometrica”.

Ce date va contine in plus cartea electronica de identitate

Cartea electronica de identitate este de tip smart card si contine date in format tiparit sau in format inscriptionat prin tehnologie laser si in format electronic, precum si elemente de particularizare si de siguranta. In format electronic se inscriu: a) datele din formatul tiparit, adica: – sexul; – cetatenia titularului; – data si locul nasterii titularului; – fotografia titularului; – CNP; – adresa de domiciliu a titularului. b) prenumele parintilor titularului; c) certificate digitale; d) date biometrice ale titularului, constand in imaginea faciala si imaginile impresiunilor papilare a doua degete.

La cererea solicitantului, cartea electronica de identitate se elibereaza – intr-o prima faza – cu toate datele sau cu exceptia imaginii impresiunilor papilare. Imaginile impresiunilor papilare se colecteaza numai cu acordul expres al solicitantului cartii electronice de identitate sau, in cazul minorilor si al incapabililor, numai cu acordul expres al parintilor sau, dupa caz, parintelui care exercita autoritatea parinteasca ori al reprezentantului legal. Datele biometrice se colecteaza pentru a fi inscrise in cartea electronica de identitate, in scopul verificarii autenticitatii acesteia si identitatii titularului.

Procedurile de preluare a datelor biometrice pentru emiterea cartii electronice de identitate se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Calendarul preschimbarii actelor de identitate in carti electronice de identitate

Exista chiar si un calendar al preschimbarii actelor de identitate in carti electronice de identitate, precizeaza avocat.net, dupa cum urmeaza: – actele de identitate eliberate persoanelor nascute dupa data de 1 ianuarie 1981 se preschimba in perioada 1 iulie 2013-30 iunie 2014; – actele de identitate pentru cei nascuti intre 1 ianuarie 1966 si 31 decembrie 1980 se preschimba in perioada 1 iulie 2014-30 iunie 2015; – actele de identitate pentru cei nascuti intre 1 iulie 1946 si 31 decembrie 1965 se preschimba in perioada 1 iulie 2015-30 iunie 2016; – actele de identitate pentru cei nascuti pana la data de 31 decembrie 1945 se preschimba in perioada 1 iulie 2016-31 decembrie 2016.

Portalul AvocatNet ne informeaza prin semnatura Mirelei Oprea:

Cartea electronica de identitate ni se elibereaza  incepand din 2013. Ce date va cuprinde documentul?

De anul  viitor ne vom legitima cu un nou act de identitate – cartea electronica de  identitate, se arata intr-un act normativ publicat recent in Monitorul Oficial.  Avocatnet.ro iti spune astazi ce date va cuprinde, precum si data de la care se  va elibera noul document.

Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 82/2012 pentru modificarea  si completarea unor acte normative privind evidenta persoanelor, actele de  identitate ale cetatenilor romani, precum si actele de rezidenta ale cetatenilor  statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European rezidenti in Romania a fost publicata in  Monitorul Oficial, Partea I, nr. 838, din 12 decembrie 2012 si a intrat in  vigoare la data publicarii.

Conform actului normativ, incepand cu anul 2013 se vor elibera carti electronice de  identitate, acestea devenind unul dintre documentele de calatorie pe  baza caruia cetatenii romani pot calatori in statele membre ale Uniunii  Europene.

“In sensul prezentei ordonante de urgenta, prin act de identitate se  intelege cartea de identitate, cartea electronica de identitate, cartea de  identitate provizorie si buletinul de identitate, aflate in termen de  valabilitate”, se arata in documentul citat.

In preambulul OUG, Guvernul mentioneaza ca aceasta masura este necesara  intrucat se impune producerea unor acte de identitate sigure, evitandu-se, in  acest fel, utilizarea de documente de identitate false sau falsificate.

Ce date vor fi inscrise in  cartea electronica de identitate?

In OUG nr. 82/2012 se arata ca documentul este de tip smart card si va  contine atat date in format tiparit sau in format inscriptionat prin tehnologie laser, cat si in format  electronic. Mai mult chiar, noul document va contine si elemente de  particularizare si de siguranta. Concret, datele personale care se inscriu  pe cartea electronica de identitate, in format tiparit, vor fi cele care apar si  in cartile de identitate, adica:

  • numele si prenumele titularului;
  • sexul;
  • cetatenia titularului;
  • data si locul nasterii titularului;
  • semnatura olografa a titularului;
  • fotografia titularului;
  • CNP;
  • adresa de domiciliu a titularului.

Totusi, noile reguli arata ca in formatul electronic al documentului vor fi inscrise, in plus fata de cele ce apar pe formatul tiparit, si  alte informatii, precum:

  • prenumele parintilor titularului;
  • certificate digitale;
  • date biometrice ale titularului, constand in imaginea faciala si imaginile impresiunilor papilare a doua degete (amprente, n.red.).

Conform actului normativ, datele biometrice pentru cartea  electronica de identitate se vor colecta de catre Directia Generala de  Pasapoarte, procedurile de preluare a acestor date urmand a fi stabilite  ulterior prin hotarare a Guvernului.

In ceea ce priveste imaginile impresiunilor papilare, acestea se  colecteaza numai cu acordul expres al solicitantului cartii electronice de  identitate sau, in cazul minorilor si al incapabililor, numai cu acordul expres  al parintilor sau, dupa caz, parintelui care exercita autoritatea parinteasca  ori al reprezentantului legal. In plus, noile reglementari arata ca la cererea  solicitantului, cartile electronice de identitate pot fi eliberate fara a  contine aceste imagini.

Potrivit OUG nr. 82/2012, se vor elibera si carti electronice  de rezidenta, iar acestea vor cuprinde aceleasi date inscrise in  cartile electronice de identitate.

Important! In actul normativ se precizeaza ca datele cu caracter  personal, inclusiv datele biometrice inscrise in cipul cartii electronice de  identitate si cipul cartii electronice de rezidenta sunt protejate prin  utilizarea unei infrastructuri de chei publice si a unor mecanisme de acces  standardizate ICAO.

De cand se elibereaza noile  documente?

OUG nr. 82/2012 stabileste ca pana la data de 30 iunie 2013 se va  realiza o platforma-pilot pentru constituirea sistemului informatic de emitere a  cartii electronice de identitate si punerea in circulatie a cartii electronice  de identitate si a cartii electronice de rezidenta.

Totodata, in actul normativ se precizeaza ca punerea in circulatie a  cartii electronice de identitate se realizeaza, in mod esalonat, in termen de  maximum 6 luni de la data emiterii primei carti electronice de  identitate, pe masura asigurarii cu suportul tehnic necesar a  serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor.

Atentie! Potrivit OUG  publicat miercuri, data oficiala de punere in circulatie a cartii electronice de  identitate se va stabili prin hotarare a Guvernului.

OUG nr. 82/2012 stabileste inclusiv un calendar al preschimbarilor actelor  de identitate in carti electronice de identitate, Concret, actul normativ  stabileste ca toate actele de identitate eliberate pana la punerea in  circulatie a cartii electronice de identitate se vor preschimba in functie  de anul nasterii, pe o perioada de 3 ani, dupa cum urmeaza:

  • actele de identitate eliberate persoanelor nascute dupa data de 1  ianuarie 1981 se preschimba in perioada 1 iulie 2013-30 iunie  2014;
  • actele de identitate eliberate persoanelor nascute in perioada 1  ianuarie 1966-31 decembrie 1980 se preschimba in perioada 1 iulie  2014-30 iunie 2015;
  • actele de identitate eliberate persoanelor nascute in perioada 1  iulie 1946-31 decembrie 1965 se preschimba in perioada 1 iulie 2015-30  iunie 2016;
  • actele de identitate eliberate persoanelor nascute pana la data de  31 decembrie 1945 se preschimba in perioada 1 iulie 2016-31 decembrie  2016

Cartea electronica de identitate va avea o valabilitate de 4 ani,  pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani, si de 5 ani, dupa  implinirea varstei de 18 ani.

Cartea electronica de  identitate: scurt istoric

Cadrul legal pentru eliberarea acestui document a fost creat de Ordonanta Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cartii  electronice de identitate. Actul normativ stabilea ca data de  punere in circulatie a noilor carti de identitate va fi 1 ianuarie  2011. Totusi, la 30 decembrie 2011, o alta ordonanta, de urgenta de  aceasta data, OUG nr. 124/2010, abroga prevederea respectiva si,  in acelasi timp, stabilea ca data de punere in circulatie va fi stabilita prin  hotarare a Guvernului.

Pe de alta parte, OUG nr. 124/2010 stabilea ca asigurarea cu echipamente si  programe informatice necesare eliberarii noilor documente a autoritatilor si  institutiilor publice se va realiza esalonat, astfel:

  • in municipiile resedinta de judet, in termen de 18 luni de la data punerii  in circulatie a cartii electronice de identitate;
  • in celelalte municipii si orase, in termen de 3 ani de la data punerii in  circulatie a cartii electronice de identitate;
  • in comune, in termen de 4 ani de la data punerii in circulatie a cartii  electronice de identitate.

Surse: AvocatNet  / ZiaristiOnline

11 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cod de verificare * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.