Cum să facem ca tineretul şcolar să nu aibă simţământul patriei?!
1. Reducerea drastică a orelor consacrate predării disciplinei „Istoria românilor“. De la 3 ore pe săptămână în 1989, s-a ajuns la 2 ore pe săptămână, pentru ca astăzi să existe în şcoli o singură oră pe săptămână pentru predare şi verificare.
2. Schimbarea denumirii manualului de la „Istoria românilor“ la titlul general, neutru „Istorie“.
De exemplu „Istorie – clasa a VIII-a“ însemnează manualul de „Istoria românilor“ pentru clasa a VIII-a.
Ne punem cu îndreptăţire întrebarea qui prodest? De ce oare se consideră că elevul este bine să fie ţinut departe de ideea de patrie, de respect pentru faptele strămoşilor, de încrederea în neamul căruia îi aparţine?
3. Eliminarea din manuale sau tratarea marginală, în cea mai fericită situaţie, a temelor naţionale, privind faptele de bravură ale poporului român.
Mărturiile unor mari cărturari (sec. XVI-XVIII) au dispărut din manuale, considerate probabil ca inutile. Tot aşa au fost eliminate descrierile care atestă fapte de eroism. De fapt, orice ar putea deştepta în mintea şi sufletul tânărului simţământul de mândrie şi dragoste de ţară.
4. Istoria contemporană este redată schematic, anost, cenuşiu ca un simplu inventar de evenimente, cele mai multe enumerate, prea puţin explicate.
5. Discriminarea negativă a elevilor români în comparaţie cu cei de alte etnii, cărora, pe bună dreptate, le este îngăduit să importe manuale pentru a-şi cunoaşte istoria.
6. Istoria românilor, ajunsă cenuşăreasă, nu mai este disciplină obligatorie de bacalaureat.
7. Manualele de „Istorie“ sunt neatractive, construite după o curriculă gândită parcă pentru a îndepărta elevii de studiul istoriei.
8. De ani buni piaţa de carte este invadată de o mulţime de lucrări menite de a demitiza până la absurd istoria naţională, sădindu-se ideea că nicicând nu am fost buni la ceva.
9. În fiecare an numărul studenţilor la Istorie se împuţinează. Avem tineri specialişti care practic nu-şi găsesc un loc de muncă corespunzător pregătirii pe care o au. Nimeni nu are nevoie de ei, chiar dacă sunt foarte buni în ceea ce fac.
10. Disciplinele:
Limba şi literatura română
Limba latină
Istoria românilor
Geografia României au ajuns să fie tratate ca materii secundare, prea puţin importante în procesul educativ.
Am avut numeroase discuţii de-a lungul timpului în calitate de profesor cu factori de răspundere din Ministerul Educaţiei. Nu s-a întâmplat nimic. Am încercat ca membru al Parlamentului; aceleaşi promisiuni, fără vreun rezultat practic, fapt ce m-a determinat să demisionez din calitatea de deputat.
Astăzi, constat cu amărăciune că, mergând în ritmul acesta, nu vom mai fi un popor, ci o populaţie uşor de exploatat.
Nu vom mai avea o ţară, ci vom ajunge o colonie marginală şi prăfuită, uşor de stăpânit!
Oare acest lucru se doreşte?
Sursa: Cotidianul via Ziaristi Online
Pingback: Profesorul Dinu C. Giurescu: Se urmăreşte distrugerea simţământului patriei în rândul elevilor României. Decalog | ȘTEFAN SECĂREANU