Tismaneanul lui Crin Antonescu. PNL-istul sef vrea sa ajunga presedinte de-o mana cu fiul unui comisar ideologic bolsevic si de alta cu un fost corespondent la Moscova - Ziaristi OnlineZiaristi Online

Tismaneanul lui Crin Antonescu. PNL-istul sef vrea sa ajunga presedinte de-o mana cu fiul unui comisar ideologic bolsevic si de alta cu un fost corespondent la Moscova

Alexandru Florian, tismaneanul lui Crin Antonescu

Alexandru Florian, tismaneanul lui Crin Antonescu

„Am si avut discutii pe aceasta tema […] ma intilneam prin parc cu Militaru, cu Ionita, cu Magureanu. Am mai avut discutii cu Virgil Ioanid, cu Radu Florian, dar pe alt plan, analizind ce se intimpla […]. Problemele unei posibile miscari alternative la regimul personal al lui Ceausescu le-am discutat mai ales cu cei citiva amintiti mai sus“. – Marele soc, Ion Iliescu in dialog cu Vladimir Tismaneanu, Editura Enciclopedica, 2004, p. 176.

„Radu Florian i-a mai vorbit lui Gall Ernö despre academicianul Iorgu Iordan. Arata ca dupa ce i-a aparut acestuia un articol, i-a scris o scrisoare in care i-a spus ca-l apreciaza pentru atitudinea sa, pentru modul cum dezvaluie misticismul camuflat si nationalismul necamuflat. In urma acestei scrisori, Iorgu Iordan i-a dat un telefon si i-a spus ca el a apucat timpul legionarilor si-a dus-o foarte greu, dar era mai usor decit acum, deoarece atunci a putut spune ce crede“. – Nota Inspectoratului judetean Cluj al Ministerului de Interne din 22.XII.1979 (DUI „Farcas“)

“Din februarie 1949 pina in septembrie 1989, cind a cerut sa fie pensionat (implinise 62 de ani), Radu Florian a fost cadru didactic la Universitatea Bucuresti. A fost profesor de socialism stiintific, disciplina teoretica pe care a conceput-o ca sociologie marxista, asa cum arata in Reflectii asupra filozofiei marxiste”, scrie intr-un articol de presa omagiator Alexandru Florian, actualul director al Institutului “Elie Wiesel”, despre tatal sau, unul dintre cei mai odiosi comisari ideologici bolsevici, insarcinati cu manipularea mintilor spre “adevaratul comunist” a generatii intregi de studenti romani. Camioane de “spalati la creier”, dintre care unii acum “conduc” Romania. Printre ei, Crin Antonescu. Sef PNL cu care, dupa modelul brevetat de Vladimir Tismaneanu cu Ion Iliescu si Traian Basescu, un alt “pui de bolsevic”  incearca sa duca mai departe razboiul brigadierilor comunisti internationalisti – kominternistii – cu poporul roman si, in acelasi timp, cu prima organizatie anticomunista din lume: Miscarea Legionara.

“Brrrrr, asta-i miscarea aia fascista si nazista din Romania”, isi vor spune unii in gand, supusi aceluiasi experiment diriguit de unul ca Radu Florian si realizat prin intermediul filmelor comunistoide ale lui Sergiu Nicolaescu. Dar dincolo de “brr”, exista Istoria. Istoria reala, care, prin documentele existente, publicate sau aflate inca in studiu, ne demonstreaza ca Miscarea Legionara nu are nici o legatura nici cu ideologia nazista nici cu crimele regimului hitlerist. Ba chiar dimpotriva: membri ai Miscarii Legionare au fost inchisi in lagare naziste alaturi de… evrei. Iar apoi, conform documentelor secrete declasificate de CIA, Miscarea Legionara a constituit prima organizatie de rezistenta anticomunista cu care au colaborat Fortele NATO din SUA, Marea Britanie si Franta impotriva Armatei Rosii ocupante a Romaniei. In plus, Romania este tara in care s-au salvat cei mai multi evrei din Europa, in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial.

In ciuda acestor realitati istorice, dupa cum a informat ziarul “Gandul”, Crin Antonescu, a pregatit o iniţiativă legislativă pentru modificarea şi completarea OUG 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob – dar si legionar – prin care „minimalizarea Holocaustului” se va pedepsi cu închisoarea, dupa cum scrie “Gandul”. Foarte interesant: comunismul lipseste din aceasta insiruire de totalitarisme.  “De asemenea, vor fi interzise simbolurile şi organizaţiile cu caracter legionar”, specifica “Gandul”. Crin Antonescu a precizat că va cere o procedură de urgenţă în Parlament pentru această iniţiativă. Pentru edificare, prezentam intregul Proiect de lege mai jos, un proiect in care sunt amestecate sensibilitatile legate de persecutiile evreiesti cu falsificare grosolana a istoriei si culpabilizarea in masa, adica exact ce au facut nazistii si comunistii.

Mai mult, proiectul prevede ca “Săvârşirea faptelor prevăzute la alin (1) Şi (2) prin intermediul unui sistem informatic constituie infracţiune si se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.” Adica ne intoarcem la vorba academicianului Iorgu Iordan, care, fiind cinstit, afirma ca pe vremea legionarilor “era mai usor decat acum, deoarece atunci putea spune ce crede”.

Deputatul PNL, George Scutaru, co-iniţiator al proiectului de lege, a adăugat că proiectul este realizat în colaborare cu Institutul „Elie Wiesel”.

Sa vizualizam personajele, tovarasii de drum ai lui Crin Antonescu:

Melescanu - George Scutaru - MoscovaGeorge Scutaru este un produs al “scolii ProTv”, care, in cariera sa de jurnalist a activat timp de vreo trei ani la Moscova, ca corespondent Mediafax si ProTv. Ulterior, prima lui activitate politica a fost aceea de “consilier de imagine al preşedintelui Alianţei pentru România, Teodor Meleşcanu”. UPDATE: În prezent anchetat de DNA pentru corupţie, respectiv mită de 1 milion de euro.

Alexandru Florian este un produs al tatalui sau, bolsevicul Radu Florian, un conspirator pe linia KGB-ista cu Ion Iliescu si Nicolae Militaru dar si cu activistul Virgil Ioanid, tatal lui Radu Ioanid, director la Muzeul Holocaustului din Washington.

In acelasi articol-omagiu la adresa tatalui sau, citat mai sus, Florian Jr insereaza si extrase din dosarul de urmarire informativa a tatal sau, din care redam cateva citate mai interesanate:

„Radu Florian intretine bune relatii cu unele cadre ce lucreaza in cadrul CC al PCR, cit si in editurile ideologice ale partidului, printre acestia fiind si Walter Roman (de nationalitate evreu), fost redactor sef la Editura Politica (!), Stefan Voicu, fost redactor sef la Era socialista (!) (de asemenea, de nationalitate evreu), cu care intretine conversatii pe teme politice si ideologice.“- 23 decembrie 1982

„Cu ocazia unei sedinte de catedra (tinuta in aprilie 1975), prof. Radu Florian a afirmat ca natiunea nu este bine definita de marxism, iar factorii fundamentali ai constituirii natiunii si ai definirii ei sint doar legaturile de singe si factura spirituala comuna. Aceasta teza apartine lui Otto Bauer si este un punct ideologic forte al miscarii nationale evreiesti internationale“. Mai departe, Nota consemna ca „si in prezent prof. Radu Florian continua sa faca unele aprecieri ostile regimului nostru. Astfel, in luna martie 1976, la o dezbatere in cadrul catedrei de socialism stiintific pe tema democratiei socialiste, acesta a aratat ca realitatea istorica in care au avut loc revolutiile socialiste pina in prezent nu a fost de natura sa creeze conditiile unei manifestari autentice a esentei democratiei socialiste. De asemenea, referindu-se la la dictatura proletariatului, cel in cauza si-a expus parerea ca aceasta in toate revolutiile socialiste de pina acum a prevalat asupra democratiei, iar aceasta dictatura nu ar avea alt rol decit negativ, distructiv“ (DUI „Farcas“).

In august 1983, in urma unei vizite pe care o facuse prietenului sau Gall Ernö, de la Securitatea Cluj avea sa soseasca catre Ministerul de Interne, Departamentul Securitatii Statului, Directia I, o informare despre discutiile purtate cu acest prilej. In incheiere se arata ca „Radu Florian si Gall Ernö au deschis o discutie despre societate in general si despre importanta fizionomiei societatii. Ambii au sustinut, in context ca nu societatea conteaza, ci fizionomia sociala a societatii, dupa care afirmau ca actualul socialism nu este un adevarat socialism si sint deziluzionati de el. Radu Florian a mai mentionat ca nici un partid din lume nu a reusit in ceea ce si-a propus, toate partidele au actionat dupa cum a batut vintul istoriei, adaugind ca asa s-a intimplat si la noi. «Este incontestabil, spunea el, ca in tara asta s-a intimplat si s-a realizat ceva, dar marea ei mizerie se datoreste incapacitatii», conchizind ca «Ei nu au habar nici ce-i comunismul, nici ce-i socialismul, nici ce-i societate, nici ce-i utopie»“ (DUI „Henrik“).

Carevasazica, urmasii bolsevicilor se rafuiesc si astazi cu cei care au infundat inchisorile comuniste si cu urmasii anticomunistilor. Daca ieri au facut-o prin NKVD si PCdR azi o fac prin fostul PNL. De ce “fostul”? Cum poate fi “national” un partid care promoveaza acte anti-nationale?

ANEXA:

“Parlamentul României

Camera Deputaţilor

Grupul Parlamentar al Partidului Naţional Liberal

fax: (021)414 10 72; telefon: (021)414 10 70

Către,

Biroul Permanent al Senatului,

În temeiul art. 88 din Regulamentul Senatului şi al art. 74 alin. 4 din Constituţia României, republicată, vă înaintez, în vederea dezbaterii şi adoptării, propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii, însoţită de expunerea de motive.

Initiatori:

Crin Antonescu, senator PNL, Andrei Gerea, deputat PNL, George Scutaru, deputat PNL

EXPUNERE DE MOTIVE

1. Descrierea situatiei actuale

În anul 2002, Guvernul a adoptat Ordonanţa de urgenţă nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infraţiuni contra păcii şi omenirii.

Aşa cum se menţiona la acel moment în Nota de fundamentare a ordonanţei, “împiedicarea proliferării manifestărilor extremiste de tip fascist, rasist sau xenofob a constituit şi constituie o preocupare constantă a comunităţii internaţionale, atât la nivelul organismelor europene şi internaţionale, cât şi la nivelul legislaţiilor naţionale. Prevenirea şi combaterea incitării la ură naţională, rasială sau religioasă corespund cerinţelor Uniunii Europene în domeniu, constituind, în acelaşi timp, un semnal pozitiv dat de statul român pentru combaterea rasismului, antisemitismului şi xenofobiei

Ordonanţa de ugenţă nr.31/2002 a fost aprobată, cu modificări şi completări prin Legea nr. 107/2006.

Tot în anul 2006 articolele 8-11 din ordonanţă au fost abrogate prin Legea nr.278/2006 pentru modificarea şi completarea Codului Penal, precum şi pentru modificarea şi completarea altor legi.

Din experienţa de până acum privind utilizarea acestui act normativ, cazurile sau manifestările menţionate prin adrese, solicitări sau reclamaţii (plângeri) depuse la Parchet de către diverse entităţi, inclusiv Institutul “Elie Wiesel”, pasibile de a intra sub incidenţa acestui act normativ, au fost finalizate cu închiderea dosarului încă din faza de cercetare. Argumentele de respingere ale Ministrului Public au fost, în majoritatea cazurilor, bazate pe interpretări ale articolelor din lege în care se face referire la Holocaust. în aceste condiţii se impune o clară definire a “Holocaustului pe teritoriul României”.

Neajunsul textului în vigoare este că, deşi din punct de vedere istoric lucrurile sunt clare, negaţioniştii de astăzi găsesc scăpări prin faptul că teritoriile actuale ale României nu mai corespund cu cele administrate în acea perioadă de guvernele istorice. Prin urmare, considerăm că introducerea unei noi definiţii este de natură să înlăture atât neajunsurile juridice, cât şi să îndrepte un adevăr istoric constând în aceea că doar guvernele de la acea dată se fac vinovate de paticiparea la holocaust în teritoriile administrate de acestea în perioada 1940-1944 şi nu trebuie aruncat stigmatul peste timp, nici asupra statului roman şi nici asupra generaţiilor ce au urmat perioadei în cauză.

în România, fascismul a luat denumirea de Mişcarea legionară sau titulaturi ale unor partide sub care aceasta a funcţionat până în ianuarie 1941 (Legiunea Arhanghelului Mihail, Garda de Fier, Totul pentru Ţară).

După decembrie 1989, mişcări, asociaţii sau partide politice şi-au revendicat ideologia legionară şi desfăşoară în spaţiul public acţiuni de promovare a ideilor legionare. Practica juridică a demonstrat că neincluderea termenului legionar într-o reglementare care se referă la riscurile ce le poate produce extrema dreaptă identificată numai ca fascism, facilitează promovarea imaginii Mişcării legionare ca mişcare naţionalistă diferită de fascism. Astfel, mişcarea legionară nu ar intra sub incidenţa unor reglementări limitative pentru extremismul de dreapta.

în România, două reglementări statuează specificul legionarismului ca parte din familia mişcărilor fasciste:

1. Legea 51/1991 privind siguranţa naţională a României, menţionează la art 3 lit h), acţiuni de inspiraţie legionară printre ameninţări la adresa siguranţei naţionale:

“h) iniţierea, organizarea, săvârşirea sau sprijinirea în orice mod a acţiunilor totalitariste sau extremiste de sorginte comunistă, fascistă, legionară sau de orice altă natură, rasiste, antisemite, revizioniste, separatiste care pot pune în pericol sub orice formă unitatea şi integritatea teritorială a României, precum şi incitarea la fapte ce pot periclita ordinea statului de drept. “

2. Decizia nr. 1.709 din 09 martie 2012, adoptată de înalta Curte de Casaţie şi Justiţie- Secţia I Civilă, în care se afirmă că “mişcarea legionară a fost în esenţă, organizaţie de tip paramilitar terorist, de orientare naţionalist fascistă, cu caracter mistic religios, violent anticomunist, dar, printre altele, şi antisemit. ”

Tot din practică a rezultat necesitatea incriminării unor fapte săvârşite de persoane juridice în concordanţă cu cele stabilite de Codul penal în vigoare.

2. Schimbări preconizate

Prin proiectul de act normativ se propune:

-completarea titlului ordonanţei de urgenţă în sensul că aceasta se referă şi la “combaterea infracţiunilor”, nu doar la interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii ca până în prezent;

-interzicerea şi a faptelor, şi nu doar a organizaţiilor, simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob;

– includerea între faptele, simbolurile şi organizaţiile interzise şi a celor cu caracter legionar;

– introducerea definiţiei dată “ Holocaustului pe teritoriul României” astfel încât aceasta să includă “persecuţia sistematică şi anihilarea evreilor sprijinită de autorităţile şi instituţiile statului Român în teritoriile administrate de acestea în perioada 1940-1944”

– circumstanţierea faptelor care nu constituie infracţiune în sensul prevăzut la art. 4. alin.(l) sau (2) dacă sunt săvârşite în interesul artei sau ştiinţei, cercetării ori educaţiei numai dacă acest interes este exprimat în sensul protecţiei drepturilor omului şi a valorilor fundamentale ocrotite, precum şi în respectul adevărului istoric general recunoscut, cu scopul de a nu fi repetată săvârşirea de alte infracţiuni contra păcii şi omenirii, crime de război sau crime contra umanităţii.

– Reformularea art. 5 din lege astfel încât să intre sub incidenţa legii atât fapta persoanei de a promova în public, cultul persoanelor vinovate de crime de război sau crime contra umanităţii, cât şi fapta de a promova în public, idei, concepţii sau doctrine fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe;

– introducerea unui nou articol art. 71 referitor la incriminarea unor fapte săvârşite de o persoană juridică, şi anume:

a) răspândirea, vânzarea sau confecţionarea de simboluri fasciste, rasiste ori

xenofobe precum şi deţinerea, în vederea răspândirii a unor astfel de simboluri

b) utilizarea în public a simbolurilor fasciste, rasiste sau xenofobe.

c) promovarea în public a cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor

infracţiuni contra păcii şi omenirii sau desfăşurarea în public a unei activităţi temporare sau permanente, în scopul promovării ideilor, concepţiilor sau doctrinelor fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe

d) negarea în public a holocaustului ori a efectelor acestuia

Aceste fapte nu constituie infracţiuni dacă sunt săvârşite în interesul artei sau ştiinţei cercetării ori educaţiei şi interesul este exprimat în sensul protecţiei drepturilor omului şi a valorilor fundamentale ocrotite, precum şi în respectul adevărului istoric general recunoscut, cu scopul de nu fi repetate săvârşirea de alte infracţiuni contra păcii şi omenirii, crime de război sau crime contra umanităţii.

în cazul infracţiunilor săvârşite de persoana juridică, urmărirea penală se efectuează, în mod obligatoriu, de către procuror.

De asemenea se propune introducerea unei dispoziţii finale potrivit căreia “dispoziţiile prezentei legi se completează după caz cu dispoziţiile Codului Penal şi Codului de Procedură Penală, cu Legea nr. 31/ 1990 privind societăţile comerciale, republicată cu modificările şi completările ulterioare cu Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare şi cu Legea partidelor politice nr. 14/2003 cu modificările si completările ulterioare”.

în acest context trebuie să menţionăm faptul că Europa cunoaşte, în aceste zile, o recrudescenţă a mişcărilor neofasciste antidemocratice, periclitând, nu de puţine ori, liniştea socială. Totodată, zilele acestea, România comemorează Ziua Holocaustului, moment care ne îndeamnă, încă odată, la o reflecţie asupra tragediei şi atrocităţilor prin care a trecut poporul evreu, şi la găsirea acelor metode sau mecanisme legislative pentru a preveni relansarea ideilor rasismului, ale cultului urii şi dispreţului faţă de fiinţa umană.

Menţionăm faptul că, pentru elaborarea acestei propuneri legislative, am beneficiat de sprijinul specializat al Institutului Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”.

Faţă de cele prezentate vă supunem spre dezbatere şi adoptare această iniţiativă legislativă care – suntem convinşi – va beneficia de sprijinul instituţiilor statului cu atribuţii în domeniu, iar clasa politică, indiferent de apartenenţa doctrinară se va alătura acestui demers.

PARLAMENTUL ROMÂNIEI – CAMERA DEPUTAŢILOR – SENATUL

LEGE

pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii

Parlamentul adoptă prezenta lege.

ART. I – Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii, publicată in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 28 martie 2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 107/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. Titlul ordonanţei de urgenţă se modifică şi va avea următorul cuprins:

” Ordonanţă de urgenţă privind combaterea infracţiunilor şi interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii”.

2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

“Art.l – Pentru prevenirea şi combaterea incitării la ura naţională, rasială sau religioasă, la discriminare şi la săvârşirea de infracţiuni contra păcii şi omenirii, prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează interzicerea organizaţiilor, simbolurilor şi faptelor cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii”.

3. La articolul 2, literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

” a) prin organizaţie cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob se înţelege orice grup format din trei sau mai multe persoane, care îşi desfăşoară activitatea temporar sau permanent, în scopul promovării ideilor, concepţiilor sau doctrinelor fasciste, legionare.

rasiste sau xenofobe, precum ura şi violenţa pe motive etnice, rasiale sau religioase, superioritatea unor rase şi inferioritatea altora, antisemitismul, incitarea la xenofobie, recurgerea la violenţă pentru schimbarea ordinii constituţionale sau a instituţiilor democratice, naţionalismul extremist. în această categorie pot fi incluse organizaţiile cu sau fără personalitate juridică, partidele şi mişcările politice, asociaţiile şi fundaţiile, societăţile comerciale, precum şi orice alte persoane juridice care îndeplinesc cerinţele prevăzute la prezenta literă;

b) prin simboluri fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe se înţelege: drapelele, emblemele, insignele, uniformele, sloganurile, formulele de salut, precum şi orice alte asemenea însemne, care promovează ideile, concepţiile sau doctrinele prevăzute la lit. a)”

4. La articolul 2, după lit. d) de se introduce o nouă literă, litera d1), care va avea următorul cuprins:

” d1) prin Holocaust pe teritoriul României se înţelege persecuţia sistematică şi anihilarea evreilor sprijinită de autorităţile şi instituţiile statului român în teritoriile administrate de acestea în perioada 1940 – 1944.”

5. La articolul 3, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

” (1) Constituirea unei organizaţii cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 15 ani şi interzicerea unor drepturi.

(2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi aderarea la o organizaţie cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob, precum şi sprijinirea sub orice formă a unei organizaţii având acest caracter”.

6. La articolul 4, alineatele (1), (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

“(1) Confecţionarea, vânzarea, răspândirea, precum şi deţinerea în vederea răspândirii de simboluri fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe se pedepsesc cu închisoare de la 3 luni la 3 ani şi interzicerea unor drepturi.”

“(2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi utilizarea în public a simbolurilor fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe.”

” (3) Nu constituie infracţiune fapta prevăzută la alin.(l) sau (2), dacă este săvârşită în interesul artei sau ştiinţei, cercetării ori educaţiei şi interesul este exprimat în sensul protecţiei drepturilor omului şi libertăţilor fundamentale ale omului şi al prevenirii şi combaterii incitării la ură naţională, rasială sau religioasă, la discriminare şi la săvârşirea de infracţiuni contra păcii şi omenirii. “

” Art. 5 – Fapta persoanei de a promova, în public, cultul persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii , crime de război sau crime contra umanităţii, precum şi fapta de a promova, în public, idei, concepţii sau doctrine fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe, în sensul dat de art. 2 lit. a) din prezenta ordonanţă de urgenţă, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani şi interzicerea unor drepturi”.

8. Articolul 6 se modifică şi se completează şi va avea următorul cuprins:

„Art. 6. (1) Negarea, contestarea, aprobarea, justificarea sau minimalizarea în mod evident, prin orice mijloace, în public, a Holocaustului, aşa cum este definit în prezenta lege, ori a efectelor acestuia, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.

(2) Negarea, contestarea, aprobarea, justificarea sau minimalizarea în mod evident, prin orice mijloace, în public, a genocidului, a crimelor contra umanităţii şi a crimelor de război, astfel cum sunt definite în dreptul internaţional, în Statutul Curţii Penale Internaţionale şi în Carta Tribunalului Militar Internaţional înfiinţat prin Acordul de la Londra, la data de 8 august 1945, şi recunoscute ca atare printr-o hotărâre definitivă a Curţii Penale Internaţionale, a Tribunalului Militar Internaţional înfiinţat prin Acordul de la Londra, la data de 8 august 1945, a Tribunalului Penal Internaţional pentru fosta Iugoslavie, a Tribunalului Penal Internaţional pentru Ruanda sau a oricărui alt tribunal penal internaţional înfiinţat prin instrumente internaţionale relevante şi a căror competenţă este recunoscută de statul român, ori a efectelor acestora, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.”

(3) Săvârşirea faptelor prevăzute la alin (1) Şi (2) prin intermediul unui sistem informatic constituie infracţiune Şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.”

9. După articolul 7 se introduce un nou articol, art. 71 cu următorul cuprins:

“Art. 71 – (1) Constituie infracţiuni şi se sancţionează conform art. 531 şi 532 Codul Penal coroborate cu dispoziţiile prevăzute de Capitolul IV1 (art. 711 – 71[1][1] Codul Penal) următoarele fapte săvârşite de o persoană juridică:

a) utilizarea în public a simbolurilor fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe;

b) promovarea în public a cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii sau desfăşurarea în public a unei activităţi, temporare sau permanente, în scopul promovării ideilor, concepţiilor sau doctrinelor fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe;

(2) în cazul infracţiunilor săvârşite de persoana juridică, urmărirea penală se efectuează, in mod obligatoriu, de către procuror.”

10.Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins: ” Art. 12 – Se interzice ridicarea sau menţinerea în locuri publice, cu excepţia muzeelor, a unor statui, grupuri statuare, plăci comemorative, referitoare la persoanele vinovate de săvârşirea infracţiunilor contra păcii şi omenirii.”

11. După capitolul IV- se introduce un nou capitol, Capitolul IV1 – Dispoziţii finale şi tranzitorii, cu următorul cuprins:

” Capitolul IV1 – Dispoziţii finale şi tranzitorii – Dispoziţiile articolului 71, după intrarea în vigoare a Legii 286/2009 privind Codul Penal, se aplică în conformitate cu articolele 136 şi 138 din Codul Penal şi se completează, după caz, cu dispoziţiile Codului de Procedură Penală, cu Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare şi cu Legea partidelor politice nr. 14/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Orice dispoziţii contrare se abrogă.”

ART. II – Legea nr. 107/2006 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 377 din 3 mai 2006, va fi republicată, dându-se textelor o nouă numerotare. Orice dispoziţii contrare se abrogă.”

Sursa: Ziaristi Online

9 comments

  1. Pingback: EXCLUSIV. Academia Română: Mişcarea Legionară nu a fost "fascistă". Legea "antilegionară", o operaţiune împotriva preşedintelui Klaus Iohannis, a poporului român şi a evreilor din România - Ziaristi Online | Ziaristi Online

  2. Pingback: EXCLUSIV. Academia Română: Mişcarea Legionară nu a fost “fascistă”. Legea “antilegionară”, o operaţiune împotriva preşedintelui Klaus Iohannis, a poporului român şi a evreilor din România | MAGAZIN CRITIC

  3. Pingback: Academia Română către Parlamentul României: Mişcarea Legionară nu a fost o organizaţie “fascistă”. Cine are interesul să genereze un “antisemitism” in vitro? Angajaţii lui Ponta contra preşedintelui Iohannis şi a Român

  4. Pingback: De ce “legea antilegionară” nu este impusă de SUA şi cui aparţine ea de fapt. “Românii trebuie să dispară!” | Victor Roncea Blog

  5. Pingback: „LEGEA ANTILEGIONARĂ” NU E IMPUSĂ DE SUA! Victor Roncea demontează eroarea. “Românii trebuie să dispară!” | Buciumul – Publicaţie de informaţie şi atitudine naţionalistă

  6. Pingback: De ce “legea antilegionară” nu este impusă de SUA şi cui aparţine ea de fapt. “Românii trebuie să dispară!” | VA RUGAM SA NE SCUZATI, NU PRODUCEM CAT FURATI!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cod de verificare * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.