Biserica rămâne sigura nădejde a românului, în timpurile astea nenorocite pe care le trăim...
Icoana cu mouse…
de Răzvan Mateescu
A devenit aproape o obișnuință în România ultimilor ani ca în lunile de toamnă, în general în perioada pelerinajelor pe la mânăstiri, presa să pună tunurile pe Biserică, să încerce să-i clatine cetățeanului și ultima nădejde, singurul reper de care s-ar mai putea agăța, în timpurile astea nenorocite, pe care le traversăm, să caute să-i cuibărească în inimă, îndoiala. Ba că minunile de la Medjugorje n-ar fi cine știe ce, ba că John of God, ăla din Brazilia n-ar fi vindecat niciun copil român bolnav de cancer, sau că preotul Cristian Pomohaci, pe care îl caută mii de oameni și care mai și cântă pe la EtnoTV, s-ar juca cu sufletele oamenilor, dar fără rezultate vizibile, – știri care să apară, eventual, cu litere de-o șchioapă, prin Cancan sau Libertatea. În timp ce ProTV-ul este îngrijorat de banii Episcopiei Sălajului, Adevărul a fabricat o „bombă”, pe care din tembelism sau rea voință s-au grăbit s-o preia Antena 3, Antena 1, Cancan și multe alte site-uri. Cică Mitropolia Olteniei deține un magazin virtual în care se vând de la haine bisericești și până la icoane și tămâie, magazin online care de anul trecut, din mai, și până când le-a trăznit în creier jurnaliștilor să facă mișto de asta, ar fi avut nu mai puțin de 850.000 de comenzi.
Antena 1 crede că tămâia virtuală se vinde mai bine ca Smartphone-ul
La Antena 1, cifra este rotunjită la 1 milion. Pe unul din site-uri, cineva chiar face o socoteală aritmetică și îi dă cam 1500 și ceva de comenzi pe zi!!! Dar un calcul simplu, arată că în timpul unei zile, sfinții părinței ar trebui să onoreze vreo 150 de comenzi PE ORĂ, adică 2 – 3 pe minut. Niște vânzări pe care E-bay-ul ar fi invidios! Și-ar băga gheara-n gât! După jurnalista de la Craiova, care a realizat această știre epocală, ar înseamna că unul din cinci români abonați la Internet comandă on-line, și neaparat de la magazinul mitropoliei Olteniei, tămâie, lumânări și iconițe plastifiate! Pe site-ul respectiv există într-adevăr un contor ce contabilizează „click-urile” PE ARTICOLE, dar NU vizitatorii unici, și nici comenzile. Oare cui folosește o asemenea știre, prin care cititorul ar trebui să se mire sau să se revolte pe preoții care fac afaceri, auzi, frate! și pe Internet! Cât de analfabet tehnic trebuie să fie un redactor care dă drumul unei asemenea știri, șeful lui, care o aprobă și-l mai și laudă, probabil!? Înțeleg că există o luptă pentru supraviețuire, pe tărâmul presei, dar nici așa, să vorbim limbi diferite! Înțeleg să te iei de fețele bisericești dacă au furat, dacă și-au cumpărat ML cu banii văduvelor și ai orfanilor, dacă au făcut amor cu persoane de același sex, dacă bat enoriașii sau cer șpagă pentru hirotonisire…Dar să iei la bașcălie un site, pentru că vrea și el să vândă un pumn de tămâie, mi se pare jalnic. Și derizoriu.
După ce a fost SPULBERAT, polițistul a dat un scurt interviu…
Când spui la știri la Antena 1 că un polițist a fost „spulberat”, îți imaginezi că trupul organului legii a fost împrăștiat în cele patru zări, dezintegrat. Când colo, „aruncătorul de caschetă” era lovit la cap și pansat, că fusese luat…puțin pe capotă, de un taximetrist. „Spulberarea” era în alt film! Dealtfel, tot el, polițistul, povestea despre asta, câteva momente după… Probabil după ce fusese „spulberat”, se integrase la loc. Beat pulbere să fii și nu scrii așa! Tot la Observator aflam zilele trecute că în Poiana Brașov se va inaugura o nouă pârtie. Aceasta „va avea…20 de km. lungime”. De fapt, este vorba de reamenajarea Drumului Roșu, cunoscuta pârtie ce coboară în serpentine din Cristianul Mare până în Poiană și care are o lungime de aproximativ 4 km. Și atunci stau și mă întreb: Ce lipsă de proporție în tot și în toate trebuie să ai, ca să spui așa ceva?! Oare cititorii de prompter NU verifică NICIODATĂ înainte ce au de ciripit omenirii? Dacă vreun glumeț din redacție scrie acolo vreo tâmpenie, de genul: „Îmi vine să fac pipi”, prezentatorul va da pe goarnă exact așa? Că am observat că nici măcar I-urile de la sfârșitul anumitor cuvinte nu se mai ostenește să le zică. Dacă un cuvânt e scris fără I-uri destule, roboțelul de pe sticlă, așa îl va fi citit…Să fiți atenți! Și mai e una: mulți cred că a fi prezentator de știri înseamnă să te cunoască lumea prin Mall, pe șosele – eventual să se dea la o parte din calea mașinii tale, că treci TU! Sau oriunde. Unii suferă de o lipsă a bunului simț și dezinteres pentru meserie, dispreț pentru cititor sau telespectatorul român, care încă se uită la știri!
Sursa: Editura Mateescu