De ce Statutul Minoritatilor este un proiect anti-national si anti-constitutional. ANALIZA - Ziaristi OnlineZiaristi Online

De ce Statutul Minoritatilor este un proiect anti-national si anti-constitutional. ANALIZA

UN PROIECT ANTICONSTITUTIONAL, ANTIROMANESC, ANTIEUROPEAN!

Recent, in sala “Avram Iancu” a Palatului Parlamentului Romaniei, a avut loc (din initiativa domnilor Eugen Popescu, presedintele executiv al Fundatiei Nationale pentru Romanii de Pretutindeni, prof. univ. Radu Baltasiu, director al Centrului European de Studii in Probleme Etnice al Academiei Romane, si dr. Ioan Lacatusu, director al Centrului European de Studii Covasna-Harghita) dezbaterea pe tema “Consecintele adoptarii Legii Statutului minoritatilor nationale asupra Statului Roman si a romanilor din judetele Harghita, Covasna si Mures”.

Lege organica, fundamentala – in cazul votarii ei in Parlament – pentru prezentul si viitorul statului roman, ea a starnit aprinse discutii, peste trei ore, privind soarta natiuni, impunandu-se, din partea arcului guvernamental actual, stoparea “continuarii procesului de pierdere a autoritatii statului roman pe o parte insemnata din inima teritoriului sau national”, cu referire la judetele Harghita, Covasna si Mures. Continuandu-se politica actuala, antinationala, se va ajunge, incetul cu incetul, la “renuntarea, de catre statul roman, la unele componente ale functiilor sale suverane in zonele unde etnicitatea este alta decat cea romana”. Adica, treptat-treptat, statul roman renunta la autoritatea lui in “acele zone unde are deficit de reprezentare”. Astfel, asistam astazi la “curioase abandonuri istorice si la momentul in care statul se retrage din fata propriilor raspunderi”. Mai altfel spus, este vorba despre “neputinta statului roman de a se proteja de el insusi, sasi mai indeplineasca functiile sale” – spunea prof. univ. Radu Baltasiu. Legea minoritatilor, in actuala forma, instituie “un guvernamant al minoritatilor nationale din Romania. Ca istoric, ca fiu al tatalui si nepot al bunicului meu, nu-mi vine sa cred ca partidele politice romanesti nu pot sa gaseasca o solutie, impreuna, ca sa pastreze coeziunea statului roman, sa ofere independenta nationala” – afirma, cu acel prilej, academicianul Dinu C. Giurescu.

De ce ridica atatea obiectii proiectul Legii Statutului minoritatilor nationale? O spune chiar un maghiar din Romania – scriitorul Hajdu Gyõzõ, presedintele Asociatiei Culturale de Prietenie “Együtt – Impreuna”: “Legea ar urma sa confere legitimitate autocratiei, dictaturii si monopolului asupra minoritatilor nationale din partea singurului partid etnic: Uniunea Democrata Maghiara din Romania”. Cum s-a nascut acest ciudat, periculos si amenintator proiect, cu un deceniu si jumatate in urma, nasit de catre “politicienii-juristi ai UDMR”? El a fost inclus, ca prioritate, “in programul de guvernare al Aliantei D.A., ajunsa la putere in anul 2004”, sub guvernarea lui Constantin Anton Calin Popescu Tariceanu, in care, ca de obicei, UDMR avea reprezentanti in scaunele inalte ale demnitatilor. Insa, dezbaterea si adoptarea in Parlament nu au mai avut loc, Senatul eliminand “din textul proiectului de lege prevederile referitoare la autonomia culturala, respingand, totodata, cu fermitate, intregul act normativ”. Din fericire, nici pana acum Biroul Permanent al Camerei Deputatilor nu a introdus pe ordinea de zi acest proiect de lege, el nefiind nici macar discutat in comisia de specialitate! Motivul? Foarte multi deputati considera proiectul de lege anticonstitutional, antiromanesc si antieuropean! (Cu toate acestea, UDMR a propus Guvernului asumarea raspunderii pentru acest proiect anti-national – Nota Z.O.)

Deci, nu avem nevoie noi, romanii, de orice fel de lege, la intamplare, cu consecinte catastrofale pentru unitatea statala, ci una elaborata in spiritul normelor Comisiei de la Venetia, al forului juridic al Unitatii Europene si, bineinteles, al Constitutiei Romaniei! Se stie – si inca prea bine – ca, dupa obiceiul stiut, cu prilejul negocierilor privind participarea la guvernare, UDMR, folosind obisnuitul santaj, a conditionat includerea, obligatorie, a Legii Statutului minoritatilor in programul de guvernare. Deci, se urmareste adoptarea unui “act normativ” care “sa legifereze, practic, seria de actiuni si provocari fara scrupule, savarsite de 20 de ani, de catre unii lideri din conducerea la varf a UDMR, impotriva Romaniei si a Constitutiei”. Acestora li se adauga un sustinut razboi de imagine, dus impotriva Romaniei, de cei care ar dori marirea Ungariei ciuntind din teritoriul romanesc!

De ce nu corespunde “normelor europene, precum si prevederilor Constitutiei si legilor Romaniei” proiectul Legii Statutului minoritatilor nationale? Suficient e, pentru a da un raspuns, sa constati cine a elaborat acest act normativ, cu ce scop si, mai ales, cui slujeste, in realitate, el! “Nasul” este UDMR, organizatie ai carei lideri refuza, cu incapatanare, “respectarea fundamentului democratiei constitutionale”, contand doar pe “monopolul acestei organizatii – uniune neconstitutionala, partid etnic neinregistrat nici pana azi, “in mod legal, ca partid politic”, care incalca, sistematic, prevederile fundamentale ale Constitutiei Romaniei. Considerandu-se “singura organizatie legitima a minoritatii maghiare din Romania”, invocand singurul argument ca “detine mandate in Parlament”, Uniunea struto-camila refuza recunoa sterea unei realitati incontestabile, si anume ca “nu reprezinta, nici pe departe, intreaga minoritate nationala maghiara din Romania”. Dovada? La alegerile locale din 2008 – recunostea chiar presedintele de atunci – Marko Béla – peste jumatate dintre maghiari “nu au votat UDMR”, confirmandu-se ca UDMR “nu reprezinta intreaga minoritate maghiara din Romania” si nu recunosc Uniunea, considerand-o “partid dictatorial”, avand ca deviza un slogan stalinist: “Cine nu-i cu noi este impotriva noastra!”.

Neacceptand o alternativa politica, adepti ai autocratiei, liderii UDMR “se incurca cu oricine, doar sa ajunga la guvernare” si “promoveaza o politica a prostitutiei”. Asa ca nu-i de mirare ca, prin Legea Statutului minoritatilor, “UDMR incearca legalizarea ei ca unic reprezentant al minoritatii maghiare din Romania”. O spun “multi ziaristi de nationalitate maghiara, cu o gandire rationala”. Totusi, cum se face ca Guvernul accepta devierile struto-camilei, din moment ce chiar premierul Emil Boc clama, in toamna anului 2008, in timpul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare: “Constitutia, in Romania, nu se discuta, ci se respecta!”. Iar in martie 2010, dupa hotararea adoptata, la Sfantul Gheorghe, de asa-numita Mare Adunare a Alesilor Locali din Tinutul Secuiesc, completa cele mai sus afirmate: “Constitutia Romaniei nu constituie obiectul unor negocieri si nici nu poate fi vorba despre eliminarea din Legea Fundamentala a conceptului de stat national unitar. Asa cum nu poate fi vorba nici de modificarea limbii oficiale a statului si nici de destramarea unitatii teritoriale a tarii. Iar participarea la guvernare a UDMR nu inseamna ca vom negocia toate aceste aspecte. Conceptul de stat national si integritatea teritoriala a tarii sunt considerate prevederi constitutionale si nu pot fi modificate”. Clar ca “Buna ziua!”.

Numai ca vicepremierul Marko Béla este cu totul de alta parere! Pe el nu-l intereseaza spusele premierului, din moment ce vrea maghiara ca “limba oficiala regionala”, clamand, cu obraznicia-i stiuta, ca “orice articol din Constitutie, chiar si cel referitor la limba oficiala, trebuie sa fie modificat!” UDMR a dorit si doreste mereu sa ajunga – asa cum scrie Hajdu Gyõzõ in articolul “Un proiect de lege inacceptabil, antieuropean si antidemocratic” – la “borcanul cu miere”, pentru a ignora, in continuare, Constitutia si legile tarii. Spera s-o faca si mai mult prin adoptarea Legii Statutului minoritatilor nationale. Avand “suprareprezentanti” in Guvernul Romaniei, “in structurile administratiei centrale si locale”, UDMR incearca revizuirea Constitutiei, ignorand-o, considerandu-se stat in stat.

Printr-o lege contrara normelor europene, neconstitutionala, UDMR urmareste “consolidarea totala si definitiva a propriei puteri, acapararea drepturilor in luarea deciziilor, precum si marginalizarea totala a opiniilor si a ideilor altora”, privilegiata fiind ea si minoritatea maghiara din Romania, nu celelalte minoritati: albanezii, bulgarii, cehii, grecii, croatii, polonezii, germanii, italienii, rusii-lipoveni, rromii, rutenii, sarbii, slovacii, macedonenii, tatarii, turcii, ucrainenii si evreii”! Obiectiile serioase fata de acest proiect de lege se refera, mai ales, la exercitarea autonomiei culturale, prin “transferul practic al unei parti din atributiile decizionale ale statului roman catre liderii politici ai UDMR”, asupra domeniilor educatiei si culturii minoritatilor, organizarii si administrarii institutiilor, numirii directorilor, numirilor in ministerele Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului; Culturii si Patrimoniului National. Consiliul National al Autonomiei Culturale (CNAC) devine, astfel, un real pericol, prin supraputeri date UDMR, CNAC putand dobandi “acte normative prin care i se pot delega competente in viata socio-culturala”, mergandu-se pana la “modul de distribuire a fondurilor bugetare pentru minoritati.”

Sunt “nazuinte discriminatorii, cu scopul de a sluji propriilor interese ale UDMR”, pe care le doreste adoptate, cu orice pret, pana la sfarsitul sesiunii actuale, in Parlamentul Romaniei, apeland la santajul politic. Dorita de ei Lege a Statutului minoritatilor “neaga prevederile de baza ale Constitutiei”, prin care Romania-i definita “stat national unitar si indivizibil”, centrandu-se pe sintagma “comunitati nationale”, “nu pe individ sau persoana”, contravenind, astfel, dreptului international care “exclude orice demers/initiativa de a obtine drepturi de natura colectiva”. Si un amanunt demn de retinut: lipsesc, din proiectul de lege, care prevede doar drepturi pentru minoritati, “obligatiile tuturor cetatenilor romani, loiali statului”. Or, minoritatile “nu pot beneficia de nicio exceptie, de niciun avantaj si de niciun privilegiu”. Pastrarea si intarirea identitatii nationale (culturale, de limba si de religie) a minoritatilor, armonia, consolidarea unitatii interetnice nu se pot realiza printr-o astfel de lege, care, sub niciun motiv, nu trebuie adoptata in forma actuala. Este nevoie de o analiza temeinica, sub aspectul prevederilor Constitutiei si al normelor europene, care sa duca la “o revizuire radicala a textului legii”, mergandu-se pana la o “respingere in intregime a proiectului”, fiind vorba de o lege “contrara, atat spiritului deschiderii europene, cat si prevederilor legilor democratiei noastre constitutionale”.

Sunt, asadar, suficiente argumentele ca Legea Statutului minoritatilor nationale (de fapt, pentru o singura minoritate – cea maghiara!) sa nu fie adoptata in Camera Deputatilor in forma propusa de UDMR. Ea reglementeaza, asa cum poate constata oricine, autonomia culturala si drepturi colective. Folosind teritorialitatea ca element fundamental al exercitarii drepturilor colective, se urmareste, de fapt, crearea unor institutii etnice paralele cu cele ale statului roman, prin care sa poata fi posibil “un transfer de suveranitate de la majoritate la minoritate”, ceea ce constituie un pas decisiv spre realizarea autonomiei teritoriale pe criterii etnice. Se impune, fiind vorba despre probleme de interes national, “care vizeaza prezentul si viitorul statului roman, integritatea si suveranitatea sa”, ca proiectul Legii Statutului sa nu treaca, in niciun caz, prin asumarea raspunderii Guvernului, ca urmare a santajului UDMR-ist!

Este necesara supunerea, cum este si firesc, dezbaterii Parlamentului Romaniei, iar aceasta doar dupa “aparitia reglementarilor unitare ale Uniunii Europene in problema minoritatilor nationale”, stiut fiind ca UE nu agreeaza, in niciun caz, sub niciun motiv, solutia drepturilor colective. Se mai impune ca, la dezbaterea proiectului, in cadrul Comisiei pentru Drepturile Omului si Minoritati, sa participe si reprezentantii mediului academic si ai Forumului Civic al Romanilor din Harghita, Covasna si Mures.

Totodata, inainte de demersurile din Camera Deputatilor, o comisie parlamentara trebuie sa faca o ancheta in judetele Harghita, Covasna si Mures, “pentru a cerceta aspectele privind disolutia statului roman, discriminarea, marginalizarea si asimilarea romanilor in cele trei judete, precum si activitatea organizatiilor maghiare de extrema dreapta, care actioneaza nestingherite in spatiul public romanesc.” Oamenii puterii actuale sa nu uite ca viitorul tarii “se afla in fata partii responsabile a clasei politice romanesti”!

LAZAR LADARIU / Cuvantul Liber

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cod de verificare * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.