Asa arată un ziar facut in cateva saptamani de doi oameni, dintre care unul, eu, cu un job de zi. Unicul numarul din Universul Steilmann a aparut in vara lui ’98. Nu stiu daca pe vremea aia in Romania aparea vreun ziar sau vreo revista de companie, conceptul “customer publishing”.
Universul Steilmann era un ziar-eveniment al companiei de imbracaminte Steilmann. A fost editat cu ocazia deschiderii unui magazin, pe Calea Victoriei. Era logic ca povestea lansarii Steilmann sa fie legata de Calea Victoriei. Piesele de rezistenta: sloganul- “Calea Victoriei fara si cu Steilmann” si celebra fotografie cu ceasul, cu un articol a la Caragiale, de Florin Toma. Trimiterea de pe “a intaia” e in ton cu restul ziarului: “Cititi paginile 1,2,3,4,5,6,7,8” . Iar ziarul avea cu totul, 8 pagini . Paginile de interior erau color, cu fotografii mari, prezentand colectiile Steilmann, iar restul continea articole. poze si reclame vechi de moda, life-style sau pur si simplu amuzante: publicitate “Koprol, cel ,mai bun purgativ de ciocolata” sau un anunt din ziar- “Dr. H. Martin vindeca impotenta”.
Ziua de lucru incepea dupa-amiaza si se termina pe la 4 dimineata, timp in care scrumierele se umpleau de mucuri, sticlele de bere se goleau parca singure, iar biroul ultra-corporate al companiei-mama prindea un iz de pub. Dupa cateva saptamani, cand textele, pozele si machetele erau aproape gata, conceptul nostru, de ziar care sa aminteasca de perioada interbelica, a fost usor scurt-circuitat, din cauza lipsei hartiei ingalbenite, de gazeta veche. A trebuit sa gasim un surogat, asa ca am ales un galben destul de ciudat, dar pana la urma acceptabil.
Continuarea la Calin Cosmaciuc – unul dintre primii Ziaristi Online din Romania